GAZZETTA DEL MEZZOGIORNO

DOPPIA SERATA AL PARCO SANTA MARIA GORETTI

Nuova location per la decima edizione della <<Festa della Zucca e del pomodoro giallo>> della Pro Loco di Crispiano, in collaborazione col Comune. Sabato e domenica prossima, a riempirsi degli allegri colori e degli invitanti profumi di questi prodotti tipici del territorio sarà il Parco Santa Maria Goretti. Svariate le prelibatezze da gustare, a base di zucca e gialletto, preparate dai volontari dell’associazione. Come primi piatti, i mezzi paccheri all’amatriciana di zucca e il risotto zucca e cremoso Don Carlo, poi la << Puccia Terra e sangue>>, con guacamole di zucca, scamorza affumicata e capocollo di Martina Franca e la <<Puccia del Brigante>>, con zucca fritta, maionese al rosmarino e straccetti di maiale, e ancora i bastoncini di zucca impanati e fritti e le fcazzedd, semplici o con mousse di ricotta forte o con Nutella. I dolci, ovvero i macaron alla zucca e amaretto e il gelato alla mandorla con variegato al pomodoro giallo e streusel salato saranno a cura degli chef Angelo e Donato Loberto, dell’Istituto alberghiero <<Elsa Morante>>.

Nel si troveranno degli stand con manufatti artigianali.

Sabato sera l’intrattenimento sarà con gli allegri Napolatino, il Mago Luca e un gruppo di peruviani che si esibirà in una danza tipica, mentre domenica con i Contrabbandisti, gruppo di musica swing e gli artisti di strada del Circo laboratorio nomade e sarà presentata la squadra di volley di Crispiano, che milita in serie D.

Entrambe le serate avranno inizio alle 20. L’appuntamento sarà all’insegna dell’ecosostenibile, grazie all’utilizzo di posate e piatti riciclabili.

(Paola Guarnieri)

La “Festa della zucca e del pomodoro giallo”

25 pensieri su “La “Festa della zucca e del pomodoro giallo”

• 26 Gennaio 2024 alle 9:34
    Permalink

I concur with every idea you have expressed in your post; they are really well-written and will have a positive impact. But the postings are very short for newcomers; maybe you might extend them a bit in the future? I’m grateful for the post.

• 4 Aprile 2024 alle 21:23
    Permalink

Everything is very open and very clear explanation of issues. was truly information. Your website is very useful. Thanks for sharing.

• 30 Aprile 2024 alle 11:20
    Permalink

Magnificent site. Lots of helpful info here. I am sending it to some pals ans additionally sharing in delicious. And certainly, thank you to your sweat!

• 5 Maggio 2024 alle 17:41
    Permalink

Lottery Defeater Software is a digital tool designed to assist individuals in improving their chances of winning in various lotteries.

• 13 Maggio 2024 alle 20:10
    Permalink

Valuable info. Fortunate me I found your website unintentionally, and I’m stunned why this coincidence didn’t came about earlier! I bookmarked it.

• 14 Maggio 2024 alle 4:48
    Permalink

Great website. A lot of helpful information here. I am sending it to a few buddies ans also sharing in delicious. And certainly, thank you for your effort!

• 15 Maggio 2024 alle 6:24
    Permalink

Lovely blog! I am loving it!! Will be back later to read some more. I am bookmarking your feeds also

• 15 Maggio 2024 alle 19:38
    Permalink

hello there and thanks on your information – I have certainly picked up anything new from proper here. I did then again experience some technical issues the usage of this site, as I experienced to reload the website lots of times prior to I may get it to load properly. I were wondering in case your hosting is OK? Now not that I’m complaining, but sluggish loading instances instances will sometimes have an effect on your placement in google and could injury your quality rating if advertising and ***********|advertising|advertising|advertising and *********** with Adwords. Well I’m adding this RSS to my e-mail and can glance out for much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon..

• 16 Maggio 2024 alle 12:56
    Permalink

Wohh precisely what I was searching for, thanks for posting.

• 19 Maggio 2024 alle 16:00
    Permalink

You actually make it appear really easy together with your presentation but I in finding this matter to be really one thing that I think I’d by no means understand. It sort of feels too complex and very extensive for me. I’m having a look forward in your subsequent post, I’ll attempt to get the cling of it!

• 20 Maggio 2024 alle 13:25
    Permalink

Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics to drive the message home a bit, but other than that, this is excellent blog. An excellent read. I’ll definitely be back.

• 21 Maggio 2024 alle 15:57
    Permalink

Hello, i think that i saw you visited my blog thus i came to “return the favor”.I’m attempting to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

• 24 Maggio 2024 alle 12:57
    Permalink

Thanks for some other informative site. Where else could I am getting that type of info written in such an ideal manner? I have a undertaking that I’m simply now running on, and I’ve been at the look out for such info.